Friday 6 January 2012

PERSIAPAN PASUKAN KEDAH 2012

Persiapan Pasukan Kedah untuk Liga Super 2012.

Saingan liga Super 2012 dikhabarkan akan lebih mencabar dengan penampilan semula awang import dalam kancah liga Malaysia. Setiap pasukan yang mengambil bahagian kini sibuk membuat persiapan masing masing . Skuad Bolasepak Negeri Kedah darul Aman juga tidak terkecuali dalam mempersiapkan keseluruhan pasukannya bagi menghadapi cabaran liga super musim 2012 nanti.

Beberapa siri  perlawanan persahabatan telah dibuat demi menyiapkan pasukan yang rata rata dibarisi pemain muda yang  berpengalaman . Nama nama besar seperti Khyril Muhymeen zambri , Baddrol Bakhtiar , Amar Rohidan  , Fauzi Nan serta rakan rakan yang lain kini dilihat menggalas tugas yang berat bagi mengangkat semula martabat bolasepak negeri Kedah Darul Aman .

Bermula dari pertengahan Bulan Oktober , skuad Kedah  telah mengadakan beberapa siri perlawanan persahabatan dengan beberapa pasukan jiran bagi menguji pemain import yang bakal diserapkan ke dalam pasukan . Untuk tujuan itu juga , Beberapa pemain dari luar Negara telah hadir bagi mencuba nasib mereka untuk memikat pengurusan dan kejurulatihan pasukan kedah darul aman .  Namun, Hanya Dua orang pemain import yang  dipilih bagi mengisi kekosongan yang disediakan . Daniel Baroni serta Danilo Vivaldo yang berasal dari  Brazil telah pon diikat kontrak oleh pasukan kedah sebagai pemain import bagi edisi kali ini .

Hasil dari Perlawanan persahabatan yang diadakan telah memberi sedikit sebanyak gambaran mengenai kekuatan dan kelemahan pasukan kesayangan kita ini . Beberapa  Pasukan kelab  dari Thailand telah diberi peluang menguji kredibiliti serta kesungguhan para pemain kedah dan import khusunya samada telah bersedia untuk mengharungi cabaran liga super 2012 nanti. Disini dinyatakan keputusan penuh perlawanan persahabtan yang dilalui oleh pasukan kedah :


Keputusan Perlawanan Persahabatan :

02/01/2012: KEDAH 1 - 1 PERLIS
27/12/2011: KEDAH 0 - 4 BANGKOK FC                                                      25/12/2011: KEDAH 1 - 3 JAMJURI UNITED
23/12/2011: KEDAH 4 -  PULAU PINANG
20/12/2011: KEDAH 0 - 0 POS MALAYSIA
14/12/2011: KEDAH 9 - 0 TNB PRAI
05/12/2011: KEDAH 3 - 0 NARATHIWAT FC
30/11/2011: KEDAH 1 - 2 SONGKHLA FC
28/11/2011: KEDAH 2 - 1 PILIHAN IMPORT
20/11/2011: KEDAH 0 - 1 BANGKOK FC


Keputusan perlawanan  persahabatan adakalanya boleh dijadikan ukuran , tetapi perlu kita ingat bahawa momentum perlawanan persahabatan adalah berbeza dari perlawanan yang sebenar . Bertitik tolak dari keputusan Friendly match ini juga , ramai yang mengeluh melihat gaya Permainan yang ditunjukkan oleh pemain import yang diambil dan ada juga yang tidak berpuas hati dengan pengurusan dan pentadbiran kedah F.A dalam menjalankan tugas mereka . 

Walaubagaimanapun , kami percaya bahawa skuad kedah yang diberi tanggungjawab murni kali ini bakal menunjukkan permainan sebenar nanti disamping menanam keghairahan tinggi utk menghasilkan kejayaan. Sesungguhnya, hadiah terbaik buat Semua Penyokong dan peminat setia Hijau Kuning  yang tidak pernah putus asa terus setia memberi sokongan adalah Kejayaan dari kalian semua ( pemain dan pengurusan Kedah F.A ) . Ayuh buktikan , Pulun Kedah Pulun !! Lawan Tetap Lawan !! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...