Thursday 9 February 2012

KEDAH VS KUALA LUMPUR l 8.02.2012 l ULASAN PERLAWANAN

Salam semua Penyokong Setia Hijau Kuning. Pada 08.02.2012 yang lalu, saingan liga super 2012 kembali setelah berehat seminggu. untuk perlawanan kali ini, Kedah telah bertemu dengan pasukan Kuala Lumpur. Perlawanan diadakan di Stadium Hang Jebat, Melaka pada jam 8.45 malam.

Kedua-dua pasukan sememangnya inginkan kemenangan bagi memastikan moral pasukan bertambah. Berikut merupakan 'line up' bagi pasukan Kedah bagi perlawanan ini

Helmi Eliza (PG) - Keon - Tibo - Fauzi Nan - Sabree - Fiory - Amar - Baddrol - Faizal - Khyrill - Baroni

Seawal minit ke 7, pasukan Kedah berjaya mendapatkan gol pertama bagi perlawanan ini. Gol telah dijaringkan oleh Khyrill Muhymeen menerusi rembatan deras. Untuk menonton soroton video gol itu, anda boleh klik DI SINI. Kredit kepada sokernet.com atas soroton video tersebut.

Pasukan Kedah berjaya mengekalkan gawang mereka daripada dibolosi pihak lawan sehingga tamat separuh masa pertama. Separuh masa kedua pula memperlihatkan penguasan bola yang seimbang bagi kedua-dua pasukan dan ternyata 3 mata penuh berjaya diperolehi oleh pasukan Kedah apabila berjaya mengekalkan jaringan 1-0 itu sehingga tamat permainan.

Berikut merupakan kedudukan pasukan Kedah setelah 6 perlawanan liga super 2012.

kredit kepada sokernet.com

Tahniah untuk skuad Kedah! InsyaAllah, sinar kebangkitan skuad Kedah sudah kelihatan. Ayuh bersama-sama dalam menyokong pasukan Kedah. Lawan tetap Lawan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...