Tuesday 21 August 2012

KHYRIL TEKAD JULANG KEDAH RAIH PIALA

Penjaring terbanyak Kedah dalam Liga Super, Khyril Muhymeen Zambri sudah sedia meneruskan kecemerlangan menjaringkan gol ketika bertemu Tentera pada perlawanan pembukaan Piala Malaysia di Stadium Darulaman, Alor Setar, malam ini. 

Saya juga yakin kembalinya penyerang dari Croatia, Vedran Gerc akan memantapkan lagi bahagian serangan dengan kombinasi Baddrol Bakhtiar dan Faizal Abu Bakar yang sudah mula menemui sentuhan penyudah.


Saya belum berpeluang bertemu dengan jurulatih baru Kedah, Marijo Tot dan saya yakin akan membuahkan hasil yang baik untuk saya menambah ilmu di bawah seorang jurulatih berpengalaman yang memiliki begitu banyak ilmu bola sepak.

Sama-sama kita doakan agar Khyril mampu menggegar bagi saingan Piala Malaysia nanti l Foto oleh SyafiqAGhani Mamat [PSHK]

Kini saya tidak lagi dibelenggu kecederaan. Ini memberi peluang kepada saya untuk beraksi dengan kemampuan sebenar saya dan ia faktor kejayaan saya menjaringkan 10 gol ketika Liga Super, kata Khyril, semalam. 

Tambah Khyril, dia juga puas hati kerana Kedah diletakkan dalam Kumpulan B bersama Kelantan, Terengganu dan Tentera kerana siapa sahaja yang dapat melayakkan diri ke suku akhir pasti akan dapat menambah keyakinan diri bagi meneruskan perjuangan ke peringkat seterusnya.


Perlawanan pertama bagi kempen Piala Malaysia 2012 ini juga akan menjadi medan terbaik bagi jurulatih baru Kedah iaitu Marijo Tot untuk menurunkan kesebelasan terbaik bagi menentang pasukan ATM di Stadium Darul Aman pada malam ini. Sama-sama kita doakan kejayaan Kedah. Lawan Tetap Lawan! Pulun Kedah Pulun!

Marijo Tot, Jurulatih baru pasukan Kedah dari Croatia

* Artikel dipetik dari Berita Harian online (22 Ogos 2012)
[http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KhyriltekadjulangKedahraihpiala/Article]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...